EXCLUSIV | Un al doilea zbor Wizz Air spre Dubai a fost deviat la două zile după ce un avion a fost întors la București. Ce spun oficialii din Emirate

EXCLUSIV | Un al doilea zbor Wizz Air spre Dubai a fost deviat la două zile după ce un avion a fost întors la București. Ce spun oficialii din Emirate
Publicat: 10/11/2023, 08:00

Graficul de zbor al companiei aviatice low-cost Wizz Air consultat de Gândul arată că, după incidentul din 29 octombrie, când peste 200 de pasageri care voiau să ajungă în Dubai au fost întorși la Otopeni după două ore de la decolare, o a doua cursă a ratat de asemenea aterizarea la destinația oficială. Cursele au fost continuate, deși compania cu sediul la Budapesta invoca inițial că „un aspect ce ține de reglementare” a fost motivul pentru care responsabilii aeroportului din Dubai au refuzat să permită aterizarea aeronavei operate de Wizz Air. La solicitarea Gândul, responsabilii din Emiratele Arabe Unite au transmis pozițiile lor oficiale cu privire la misterul din jurul zborului de acum aproape două săptămâni.

Operatorul aerian low-cost Wizz Air transmise, la solicitarea Gândul, motivul oficial pentru care zborul București – Dubai din 29 octombrie – care, potrivit informațiilor exclusive publicate, a fost întors pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, la două ore de la decolare, pasagerii aflând în zbor că nu ar fi lăsați să aterizeze pe pista din Emiratele Arabe Unite.

„Suntem în zbor de Dubai. Am zburat două ore, după care ne-am întors din zbor și am aterizat în România. Ne-au spus în zbor că nu ne lasă să aterizăm în Dubai”, au povestit persoane care se aflau în cursa cu pricina pentru Gândul.

Era vorba de un Airbus A321, care are 230 de locuri pentru pasageri.

Potrivit companiei, a fost vorba de un aspect ce ține de reglementare, care a împiedicat accesul în Emiratele Arabe Unite”, fără însă să explice concret despre ce aspect este vorba.

Gândul a contact oficialii din aviație din Emiratele Arabe Unite, pentru a afla detalii privind acest zbor.

Autoritatea Aviatică Civilă din Dubai și Centrul Integrat de Transport din capitala Abu Dhabi au răspuns, prompt, în 30 octombrie, la solicitarea Gândul.

„Vă mulțumim că ați contactat Autoritatea Aviației Civile din Dubai. Vă rugăm să acceptați scuzele noastre sincere, deoarece întrebarea dvs. este în afara domeniului nostru de aplicare, puteți contacta Departamentul de Transport”, au răspuns cei de la Autoritatea Aviației Civile din Dubai, indicând datele de contract ale oficialilor din transporturi ai Guvernului din Abu Dhabi.

„Vă mulțumim că ați contactat Centrul Integrat de Transport. Am primit cu succes e-mailul dvs. Vă rugăm să acceptați scuzele noastre sincere pentru că nu am putut procesa solicitarea dvs., deoarece nu este în domeniul nostru de aplicare”, a transmis și echipa Centrului Integrat de Transport.

Oficialii de pe Aeroportul Internațional din Dubai nu au transmis un răspuns la întrebarea trimisă pe 30 octombrie pe e-mailul oficial.

De ce a fost deviată o nouă cursă București – Dubai

Mai mult, din programul de zbor al companiei se poate deduce că acest „aspect ce ține de reglementare” a fost remediat, din moment ce cursele au fost reluate chiar a doua zi, și una era în aer chiar la momentul redactării materialului.

Curios este însă este că a doua zi de la incidentul care a afectat pasagerii întorși la București, pe 31 octombrie, o nouă cursă care a decolat de pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă” a fost deviată.

De această dată, aeronava operată de Wizz Air a aterizat, în loc de Dubai, totuși, pe teritoriul Emiratelor Arabe Unite, respectiv în Abu Dhabi.

Și de această dată, Gândul a solicitat punctul de vedere al operatorului aviatic din Ungaria înainte de publicare, pentru a afla motivul oficial și eventuale clarificări despre aspectul de ține de reglementare.

„Nu avem în acest moment alte detalii suplimentare. Cele două zboruri către Dubai care au fost deviate în 29 și 31 octombrie reprezintă situații izolate, iar punctul de vedere al companiei aeriene rămâne cel transmis și la acel moment”, au transmis reprezentanții din România ai operatorului aviatic maghiar, joi, la solicitarea Gândul.

Sursa: Flighaware

Pasagerii afectați de anularea zborului din 29 octombrie ca urmare a acestei modificări au fost informați prompt și li s-a oferit automat una dintre următoarele opțiuni: un program de zbor alternativ, 120% din tariful inițial achitat sub formă de credit de companie pentru rezervări viitoare sau rambursarea integrală conform metodei inițiale de plată.

Câți români au fost afectați de anularea zborurilor Wizz Air

România este o țară strategică pentru Wizz Air, iar Bucureștiul devine în 2024 cea mai mare bază operațională a Wizz Air, consolidându-și totodată poziția de lider de piață în țară, cu o cotă de 57%, a declarat CEO-ul Grupului Wizz Air, într-o conferință de presă de la începutul lunii, în Capitala României.

Numărul pasagerilor afectați de anularea curselor operatorului low-cost Wizz Air, în vara acestui an, a fost de câteva zeci de mii, iar valoarea compensațiilor acordate s-a ridicat la 100 de milioane de euro, a declarat directorul executiv al Grupului Wizz Air, József Váradi, marți, ca răspuns la întrebarea Gândul, în cadrul conferințe de presă de la București. Cifrele sunt valabile la nivelul întregii rețele, din care România are o cotă semnificativă.

De amintit că în urma sesizării făcute la începutul lunii august de autoritățile române privind neregulile observate la operatorul aviatic low-cost Wizz Air, Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei a transmis, într-un răspuns la solicitarea Gândul, constatările sale.

Notificarea a venit pe fondul unui val de nemulțumiri privind curse amânate sau anulate ale companiei din ultimele luni și în contextul în care oficialii din aviație sau din domeniul protecției consumatorilor nu pot declanșa verificări sau aplica sancțiuni, conform legii, dat fiind că operatorul nu are sediul sau un reprezentant în România.

Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a precizat, într-o declarație pentru Gândul, că instituția pe care o conduce nu poate amenda operatorii cu sedii din alte țări și, mai mult, proiectul legislativ care ar urma să permită Autorității să aplice sancțiuni tocmai a fost blocat în Parlament de aleșii Uniunii Salvați România.

Întrebat de reporterul Gândul care este poziția sa referitoare la demersul autorităților de a schimba legea pentru a obliga operatorii aviatici care nu au sediul în România să aibă reprezentanți legali în țară, șeful Wizz Air a subliniat că focusul companiei este pe creșterea gradul de realizare a zborurilor.

București, cea mai mare bază a Wizz Air

CEO-ul Wizz Aiz a anunțat o nouă extindere semnificativă în București. Potrivit oficialului, în iunie 2024, Wizz Air va aloca încă două noi aeronave Airbus A321neo de ultimă generație bazei sale, va lansa o nouă rută către Leipzig, Germania, și va crește frecvențele pe 21 dintre rutele sale existente în București. Cu această investiție, compania aeriană va avea 19 aeronave staționate și 800 de persoane care vor lucra la baza din București. De aici vor fi operaționale 66 de rute către 22 de țări. Cota de piață a companiei din Capitală este de 42%, de două ori mai mare decât TAROM, potrivit lui József Váradi.

Din baza de la București au zburat cu Wizz Air, între ianuarie și septembrie, 4,49 de milioane de pasageri, cu 53% mai mulți decât în aceeași perioadă a anului trecut, iar până la finalul anului este estimat un flux total de 6,12 milioane de pasageri.

Wizz Air, care a operat primul său zbor din România în 2006, Wizz Air a devenit cel mai mare companie aeriană din țară în ceea ce privește flota și numărul de pasageri transportați. Începând din iunie 2024, Wizz Air va avea 36 de aeronave staționate în România, la cele șase baze din București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Sibiu și Timișoara, și o rețea ce cuprinde 171 de rute, către 79 de destinații din 24 de țări.

Per ansamblu, au fost 9,32 de milioane de pasageri transportați în și din România de Wizz Air, între ianuarie și septembrie, cu 43% mai mulți decât în aceeași perioadă a anului trecut, iar până la finalul anului numărul este estimat să ajungă la 13,05 milioane, față de 9,79 de milioane de pasageri transportați în 2022.

„În prezent, avem deja peste 54% din cota de piață, în creștere la 57% anul viitor, ceea ce înseamnă că fiecare a doua persoană care călătorește cu avionul alege să zboare cu Wizz Air. Acest lucru este o onoare pentru noi, dar și o responsabilitate pe care o avem în calitate de companie aeriană, de a continua să oferim pasagerilor o experiență coerentă în toate etapele călătoriei. Ne-am îmbunătățit semnificativ operațiunile, cu un procent de 99,3% dintre zboruri finalizate în România în această vară, menținându-ne angajamentul de a îmbunătăți și mai mult această cifră”, a declarat , pe 3 octombrie, József Váradi.

La nivel global, Global, Wizz Air deține o flotă de 186 de avioane și peste 8.000 de angajați, are 34 de baze în 16 țări, operează peste 950 de rute către aproape 200 de destinații din peste 50 de țări. Între octombrie 2022 și septembrie 2023, aeronavele Wizz Air au transportat 57,6 milioane de pasageri.

Compania estimează că în anul fiscal care se termină la 31 martie 2024 va avea 67 de milioane de pasageri transportați în total. În anul calendaristic 2023, operatorul estimează 65 de milioane de pasageri, în creștere față de 2022, au fost 45,6 milioane de milioane de pasageri, față de cei 16,6 milioane din primul an al pandemiei de Covid-19. Este o cifră de peste două ori mai mică față de cea din anul anterior izbucnirii crizei aviatice cauzate de noului coronavirus, respectiv 41,7 milioane de pasageri în 2019.

Astfel, potrivit oficialului Wizz Air, operatorul a avut în vara lui 2023 o creștere a numărului de pasageri la 155% față de perioada pre-pandemică, în timp de industria aviatică per ansamblu a ajuns la 96% din capacitate.

CITEȘTE ȘI:

Zeci de curse Wizz Air amânate sau anulate, ANPC nu poate da amenzi! Horia Constantinescu: Legea e blocată în comisii. USR favorizează bătaia de joc

EXCLUSIV | Cum a pierdut o familie din București 1.000 de euro din cauza Wizz Air. „Mi-au dat mail că zborul este anulat cu două ore înainte”

Încă un zbor Wizz Air anulat! Oamenii nu au primit nicio explicație

Pățania unor români afectați de anularea zborului WIZZ Air dintre Praga și București. „Nu ne-au oferit cazare și masă. Ni s-a spus să ne descurcăm”

Peste 200 de pasageri sunt BLOCAȚI de mai bine de 5 ore pe aeroportul din Malmo, după ce Wizz Air a amânat zborul spre București din motive tehnice

Madalina Prundea
Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Rezultate parțiale alegeri prezidențiale 2024, turul 1. Marcel Ciolacu, pe primul loc. Surpriza de pe...
Gigi Becali, DERAPAJ rușinos la adresa Elenei Lasconi! A spus-o public, ca toată România să...
FOTO. Jaqueline Cristian, imagini fabuloase în costum de baie
Secretul succesului suveranistului Călin Georgescu la alegerile prezidențiale. Este la un pas de turul 2|ANALIZǍ
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Ce avere are Călin Georgescu, candidatul care a provocat cea mai mare surpriză la alegerile...
George Simion susține că a intrat în turul 2 și acuză „manipularea prin sondaje toxice”....
Au fost publicate REZULTATELE de la ora 22:44. Răsturnare de situație a voturilor! Cine e...
Care este cea mai sănătoasă salată de vinete din România, potrivit lui Dragoș Pătraru
Mircea Geoană, după exit-poll: "Surprinzător și dezamăgitor. Celor mai tineri vreau să le dau ștafeta"
Șoșoacă despre Călin Georgescu: E un...
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Referendum local în Capitală. Rezultat: Referedumul a trecut pragul şi varinta DA are peste 50%....
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
UE a dat ordin. S-au interzis complet în România. Aparatele care dispar din 2025
Plecarea de pe loc și virajele, capcanele șoferilor pe șoselele cu zăpadă. Cum trebuie procedat
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Călin Georgescu, prima reacție după exit poll-urile de la închiderea urnelor: „Poporul român a ales...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Românii au taxe mai mici pe muncă decât vecinii lor, dar rămân cu mai puţini...